Tato mince z kolorizovaného stříbra znázorňuje klasický Chevrolet Nova SS z roku 1966.
Obsahuje 1 unci ryzího barevného stříbra se stříbrnou a modrou.
Jednotlivé mince jsou baleny ve stylizovaných černobílých obalech.
Plastové polymerové pouzdro chrání povrchovou úpravu mince.
Avers: Nova SS je napsána stříbrným písmem s gradientním modrým pozadím za ním.
Reverse: Představuje ikonickou Nova SS z roku 1966 na mnoha místech se stromy v pozadí.
Chevrolet Nova SS z roku 1966
The Nova existovala od roku 1962, ale toto jméno bylo zpočátku používáno jako vylepšená úroveň výbavy pro Chevrolet II, který debutoval v tomto roce. Od roku 1963 je Nova Super Sport (SS) vrcholem řady. To zůstalo pravdou, když byly představeny přepracované modely z roku 1966 , ale poprvé může být Nova SS považována za plnohodnotné svalové vozidlo za předpokladu, že byla standardně dodávána s novým motorem Turbo Fire.
Chevrolet II byl uveden na trh v roce 1962, aby konkuroval Fordu Falcon, který byl na trhu dva roky. Chevrolet II byl velmi základní model určený k uspokojení potřeby mnoha Američanů po levném malém autě. Nova 400 byla vyvinuta jako doplněk k základním modelům a Nova SS byla vyrobena jako sportovní model této řady (Super Sport). Během první éry vozu se výkon motoru zvyšoval a Turbo Fire bylo pro rok 1966 vítaným přírůstkem, protože mnoho amerických řidičů požadovalo více výkonu, když se období svalových vozů začalo rozjíždět.
Nova SS byla naopak k dispozici pouze jako dvoudveřové kupé. Ačkoli dodatečné náklady na Nova 400 ve výši 159 USD oproti základnímu modelu by mohly vysvětlit, proč bylo vyrobeno asi 21 000 variant Nova SS, je možné, že toto auto mělo něco společného s jeho popularitou. Nova SS byla jediným dostupným modelem s předními sedadly místo lavice u všech dřívějších modelů.
Historie Chevroletu
Chevrolet byl kdysi experimentálním obchodem v Detroitu , který rostl po celá desetiletí až do druhé světové války. Většina jejich montážních závodů a výrobních středisek byla přeměněna na vojenskou nebo poválečnou výrobu, přičemž krátce poté byly na cestě další linky.
V roce 1909 William C. Durant, zakladatel Buick Motors Corporation, najal Louise Chevroleta, známého závodního řidiče, aby vyrobil vozidlo, které by si obyčejní lidé koupili. Po dvou letech vývoje začala Chevrolet Motor Company of Michigan, založená v roce 1911, rok poté vyrábět automobily. V roce 1912 byl název „Chevrolet Motor Company“ změněn na jednoduše „Chevrolet“.